با این ۸ غذای پر ویتامین K ، استخوان های خود را سالم و قوی نگه دارید

استخوان

بیشتر افراد عادت دارند که مقدار روزانه ویتامین C را دریافت کنند تا سیستم ایمنی بدن خود را در شکل عالی قرار دهند و برخی آفتاب بگیرند (البته با SPF) البته ویتامین D. تقویت کننده خلق و خوی می شوند اما یک بار الفبای ویتامین را پایین می آورید. خوب ، مزایای آن کمی کمتر از عناصر ویتامین آن است.

با وجود مشکل PR ، ویتامین K برای سلامتی بسیار مهم است. متخصصین تغذیه معتقدند “این ماده به جذب کلسیم کمک می کند که برای ساختن استخوان های قوی و حفظ تراکم استخوان ها ضروری است .” همچنین ، ویتامین K برای ایجاد لخته های خون نیز ضروری است ، که مانع از خونریزی بیش از حد بریده ها ، زخم ها و سایر صدمات می شود.

“ویتامین K همچنین رسوب کلسیم در عروق ، معروف به کلسیفیکاسیون عروقی می شود ، که یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است.”

گروهی از غرفه های میوه و سبزیجات: غذاهای پر از ویتامین K از نوع swiss

دو نوع ویتامین K وجود دارد: K1 و K2.

ویتامین K1 در سبزیجات با رنگ سبز متمرکز است. “ویتامین K2 توسط باکتری های موجود در روده انسان تشکیل شده و در غذاهای تخمیر شده نیز یافت می شود.”

“مؤسسه ملی بهداشت توصیه می کند که زنان حداقل روزانه حداقل ۹۰ میکروگرم ویتامین K مصرف کنند و مردان ۱۲۰ میکروگرم مصرف کنند.” اگر رژیم غذایی سالم و متشکل از میوه و سبزیجات زیادی بخورید ، احتمالاً توصیه های روزانه خود را از دست داده اید. به عنوان مثال ، یک فنجان اسفناج خام (۱۴۵ میکروگرم) یا یک فنجان کلم بروکلی خام خرد شده (۹۳ میکروگرم) در روز بیش از مقدار مصرف توصیه شده را تأمین می کند. با این حال ، پاور اظهار داشت که بدن شما ویتامین K را ذخیره نمی کند ، بنابراین شما باید روزانه سبزیجات خود را تهیه کنید.

از آنجا که دریافت ویتامین K نسبتاً آسان است ، کمبودهای بزرگسالان نادر است (phew!). با این حال ، برخی از گروه ها وجود دارند که احتمال کمبود آنها بیشتر است. برای مثال ، نوزادان تازه متولد شده دارای روده هایی هستند که به طور کامل توسعه نیافته اند و بنابراین نمی توانند ویتامین K. خود را بسازند. “این دلیل است که نوزادان بلافاصله پس از تولد تزریق ویتامین K دریافت می کنند.”

همچنین افرادی که در جذب چربی مشکل دارند ، از نظر محلول در ویتامین K ، کمبود ویتامین K هستند. پاور می گوید: “شرایطی مانند فیبروز کیستیک ، بیماری کرون ، نارسایی صفرا ، بیماری کبد و پانکراتیت مزمن خطرناک است.”

با این ۸ ماده غذایی حاوی ویتامین K ، روزانه مصرف خود را با هم ملاقات کنید:

۱. کلم

ویتامین K: 68 میکروگرم در هر فنجان (خرد شده)

اگرچه کلم جزو گیاهان بسیار پرطرفدار برگ نیست (ما به شما نگاه می کنیم ، کلم) ، اما یک مشت تغذیه ای دارد. اسنایدر می گوید: “این سبزی صلیبی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بی نظیری است که به کاهش سطح بالای کورتیزول در بدن کمک می کند.” سه شنبه آن را به صورت سرخ شده بریزید و یا از آن به عنوان برآمدگی تاکو استفاده کنید و حال شما خوب است.

۲. مارچوبه

ویتامین K : 56 میکروگرم در هر فنجان

مارچوبه با وجود اینکه بو شما را بوی می دهد ، سبزیجات بهار خوشمزه ای است که به غذاهای زیادی اضافه می کنید. پاور می گوید: “این ماده حاوی یک پری بیوتیک به نام fructooligosaccharide است که به عنوان” مواد غذایی “برای انواع مختلفی از باکتری های تقویت کننده سلامت در روده بزرگ عمل می کند.” داشتن انواع مناسب باکتری ها باعث تقویت سنتز باکتری های روده ای ویتامین K2 می شود. “ترجمه: نه تنها این ویتامین K حاوی ویتامین K است و باعث تولید طبیعی آن نیز می شود.

۳. جعفری

ویتامین K: 62 میکروگرم در هر قاشق غذاخوری

با این وجود ، اثبات بیشتری مبنی بر اینکه جعفری سزاوار چیزی بیش از چاشنی است ، نیست. اسنایدر می گوید: “آنتی اکسیدان های موجود در رادیکال های آزاد جعفری جعفری که به سلول های ما آسیب می رساند ، پوست شما را درخشان و جوان نگه می دارد.” جعفری همچنین تصفیه کننده خون است و به پاکسازی کبد سموم کمک می کند. » چای جعفری ، کسی؟

۴. چارد سوئیسی

ویتامین K: 300 میکروگرم در هر فنجان (خام)

پاور می گوید: “زنجیره سوئیس منبع عالی پتاسیم و منیزیم است ، دو ماده معدنی برای تنظیم فشار خون هستند.” این سبزی همچنین به دلیل داشتن فیبر موجود در هضم و تنظیم قند خون کمک می کند. از آن برای تهیه تاکو ، سالاد ، بسته بندی هوموس ، رولت سوشی یا ماکارونی پستو استفاده کنید.

۵- کلم بروکلی

ویتامین K: 93 میکروگرم در هر فنجان ، خرد شده (خام)

به نظر می رسد که اگر دلایل دیگری برای جلب پوسته پیتزا کلم بروکلی Trader Joe دارید ، کلم بروکلی با ویتامین K بسته بندی شده است ، همانطور که قبلاً گفتیم ، فقط یک فنجان از درختان سبز کوچک حدود دو برابر مقدار توصیه شده روزانه را فراهم می کند. Snyder می گوید ، سبزیجات مرسوم ، مد روز ، روند سم زدایی بدن را پشتیبانی می کنند و خطر التهاب مزمن را کاهش می دهند.

۶. جوانه بروکسل

ویتامین K: 156 میکروگرم در هر فنجان

اسنایدر می گوید ، قرار گرفتن فقط یک فنجان از این ستاره فوق العاده مهم در وعده غذایی تقریباً دو برابر مقدار توصیه شده روزانه است. وی می افزاید: جوانه های بروسل همچنین منبع عالی پروتئین گیاهی و سرشار از فیبر هستند که به شما کمک می کند تا منظم و منظم باشید. با کباب کردن آنها و صاف کردن آنها با بیکن shiitake و Maple dijon ، آنها را به یک اشتها آور دلپذیر برای جمعیت تبدیل کنید .

۷. کاله

ویتامین K: 82 میکروگرم در هر فنجان (خام)

چه شما یک پیتزا پهن بره کلم داشته باشید یا یک سوپ لوبیا از کلم ، فقط یک فنجان سخاوتمند از برگ برگ دارای اصولاً هدف روزانه شما است. اسنایدر می گوید: “سبزیجات برگ تیره دارای بسیاری از مواد مغذی مهم هستند که از سلامت استخوان ، پوست و چشم برخوردار هستند.”

۸. اسفناج

ویتامین K: 145 میکروگرم در هر فنجان (خام)

اسفناج یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از ویتامین K به همراه بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر مانند آهن ، فولات و بتاکاروتن است. پاور می گوید ، آهن غیر آهن و فولات برای حمایت از باروری عالی هستند ، در حالی که بتاکاروتن از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و از DNA در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند. اصولاً اسفناج بدن شما را خوب می کند و همینطور این کلوچه های اسفناج بدون گلوتن را نیز انجام دهید .

خانواده ایرانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲۰ مکان زیبا که حتما باید قبل از مرگ دید.

ی اکتبر 27 , 2019
انسانها یکی از بزرگترین آفرینش های خدا هستند. آنها از زمان خلقت تاکنون نزدیک به طبیعت زندگی کرده اند. آنها عشق خاصی به طبیعت دارند و همواره در پی کشف طبیعت بوده اند. در این تلاش ، آنها مکانهای شگفت انگیز بسیاری را در سراسر جهان کشف کرده اند. در دنیا مکانهای دیدنی زیادی […]
سانتورینی یونان